Dåb

Beboere i Allehelgens- og Sundkirken Pastorat kan betjenes med dåb i begge kirker. Der er ingen mulighed for dåbsgudstjeneste i begge kirker i december måned.

Barnedåb

Allehelgens kirke
Man kan få dåb i højmessen i Allehelgens kirke hver søndag kl. 12.00, bortset fra den sidste søndag i måneden, hvor gudstjenesten er henlagt til Sundkirken kl. 10.00. Der er mulighed for lørdagsdåb den første og tredje lørdag i måneden kl. 11.30 (som hovedregel).

Sundkirken
Man kan få dåb i højmessen i Sundkirken hver søndag kl. 10.00; sidste søndag i måneden er der temagudstjeneste på højmessens plads. Der er mulighed for lørdagsdåb den anden og fjerde lørdag i måneden kl. 11.30 (som hovedregel)

Inden barnedåben skal man regne med en samtale med præsten.

Voksendåb

Det er aldrig for sent at blive døbt. Man kan blive døbt i alle aldre. Nogle bliver døbt som voksne, og andre før deres konfirmation.

Ved voksendåb kan man forvente flere samtaler. Dette aftales med den præst, der skal forestå dåben.

Sammen med præsten aftaler man, hvornår og hvor voksendåben skal foregå.

Kirkekontor

Du skal henvende dig til personregisterføren på kirkekontoret i det sogn, hvor du selv eller de berørte personer har bopæl hvis de vedrører nogle af disse ting:

• attester
    • fødselsanmeldelse
    • medlemskab
    • barnedåb
    • konfirmation
    • vielse / velsignelse

Ellers skal du henvende dig til borger.dk for at anmelde disse ting:

• omsorgs & ansvarserklæring
    • navngivning
    • navneændring
    • begravelse

Men selvom det muligvis ikke er Allehelgens Kirke eller Sundkirken, du skal have fat i, så er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.